Preskoči na glavni sadržaj

Prijeđite u Zabu

Sada jednostavnije nego ikada, otvorite račun uz mogućnost
korištenja minusa po računu kao u postojećoj banci,
te koristite Pakete proizvoda i m-zaba uslugu prvi mjesec bez naknade.

ZAKAŽITE SASTANAK

BRZO I
JEDNOSTAVNO

Zašto postati Zabin klijent?

/img/landing7-2.jpg

Mnogo je dobrih razloga za to zašto je dobro biti Zabin klijent. Odaberite i vi Zabu za svog pouzdanog partnera! Jer novi početak jednostavniji je uz:

  • mrežu s više od 750 bankomata
  • ljubazne bankare u poslovnicama
  • besplatan prijenos računa, trajnih naloga, primanja iz druge banke u Zabu
  • dopušteno prekoračenje u visini odobrenoj u postojećoj banci
  • prvi mjesec Paketa proizvoda i m-zabe bez naknade

Kako postati Zabin klijent?

/img/landing7-2.jpg

Zakažite sastanak za prebacivanje računa i naš bankar obratiti će vam se što je prije moguće.

ZAKAŽITE SASTANAK

Na sastanak u poslovnici potrebno je ponijeti:

  • kartice računa druge banke (ako ih imate) ili potvrdu o računu
  • osobnu iskaznicu te potvrdu o OIB-u

Više o tome što ćemo odraditi dok vi odmarate pročitajte u Općim informacijama za potrošače .

Najčešća pitanja

Prema Zakonu, predmet prebacivanja su:

  • transakcijski računi potrošača: tekući račun u eurima, žiroračun u eurima, multivalutni tekući račun i multivalutni žiroračun(osim računa zaštićenih primanja koje Banka otvara po nalogu FINA-e ili nekih drugih specifičnih računa posebnih namjena)
  • usluge povezane s tim računima: trajni nalozi, izravna terećenja, dolazni kreditni transferi (npr. uplate redovnih i ostalih primanja).

Prebacivanje može uključivati i zatvaranje računa u staroj banci te prebacivanje pozitivnog salda u novu banku.

Za uslugu prebacivanja potrošač se mora obratiti banci koju je odabrao kao svoju novu poslovnu banku, a "nova" banka je u obvezi obaviti sve potrebne radnje za njezinu realizaciju.
Opseg usluge prebacivanja potrošač određuje u Punomoći za prebacivanje koju u pisanom obliku popunjava kod "nove" banke, a sam postupak prebacivanja sastoji se od sljedećih osnovnih koraka:

  • Potrošač odabire "novu" banku za svoju poslovnu banku, u kojoj otvara račun te potpisuje Punomoć,  kojom ovlašćuje i "novu" i "staru" banku za provođenje određenih radnji vezanih uz uslugu prebacivanja.
  • "Nova" banka traži od "stare" banke provođenje radnji koje je potrošač naveo u Punomoći.
  • "Stara" banka dostavlja tražene podatke "novoj" banci te obavlja sve tražene aktivnosti
  • "Nova" banka obavlja pripremne radnje za uspostavu prebačenih trajnih naloga, izravnih terećenja i dr.

Potrošač ima mogućnost korištenja usluge prebacivanja uz zatvaranje ili bez zatvaranja računa za plaćanje kod "stare" banke. Drugim riječima, pri korištenju usluge prebacivanja potrošač može, ali i ne mora, zatvoriti račun za plaćanje kod "stare" banke, a u "novu" banku može prebaciti sve ili pojedine ponavljajuće dolazne kreditne transfere, trajne naloge, ponavljajuća izravna terećenja i sl.

Sadržaj usluga Osnovnog računa definiran je Zakonom te obuhvaća:

  • tekući račun u eurima (bez dopuštenog prekoračenja) s debitnom karticom računa
  • e-zabu ili m-zabu (klijent bira jedan kanal)
  • mogućnost uplata i isplata u poslovnicama banke te na bankomatima
  • ugovaranje i provođenje trajnih naloga
  • ugovaranje i izvršenje izravnih terećenja u valuti EUR
  • provođenje plaćanja, uključujući plaćanja putem interneta i putem debitne kartice.

Zakon posebno definira ponudu za „osjetljivu skupinu potrošača“ – primatelje socijalnih naknada, kojima je Banka, uz osnovni račun i direktni kanal, dužna osigurati i 10 besplatnih nacionalnih platnih transakcija u eurima mjesečno.

Punomoć za prebacivanje dokument je na temelju kojeg potrošač ovlašćuje i "novu" i "staru" banku da provedu sve potrebne radnje za provedbu usluge prebacivanja.
Potrošač sam odlučuje o opsegu usluge prebacivanja i to navodi u Punomoći. Dakle, potrošač određuje koje dolazne kreditne transfere, trajne naloge i izravna terećenja treba prebaciti.
Punomoć mora sadržavati:

  • izričito ovlaštenje "novoj" banci za provođenje radnji  u skladu s definiranim opsegom iz Punomoći 
  • izričito ovlaštenje "staroj" banci za provođenje radnji koje "nova" banka zahtijeva, u skladu s opsegom iz Punomoći
  • datum od kojeg se trajni nalozi za kreditne transfere i izravna terećenja moraju početi izvršavati s računa za plaćanje koji potrošač želi otvoriti ili koji već ima otvoren kod "nove" banke.

Za svaki transakcijski račun u "novoj" banci na koji se provodi prebacivanje iz "stare" banke potrošač potpisuje zasebnu Punomoć.

Payment Accounts Directive (PAD) je direktiva 2014/92/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 23. srpnja 2014. o usporedivosti naknada povezanih s računom za plaćanje, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu računima za plaćanje s osnovnim uslugama.

Payment Accounts Directive (PAD) prenesena je u nacionalno zakonodavstvo RH putem Zakona o usporedivosti naknada, prebacivanju računa za plaćanje i pristupu osnovnom računu, koji je na snazi od 27. srpnja 2017. Obveznici primjene Zakona su kreditne institucije, a primjena Zakona odnosi isključivo na potrošače – fizičke osobe.