Za uslugu prebacivanja potrošač se mora obratiti banci koju je odabrao kao svoju novu poslovnu banku, a "nova" banka je u obvezi obaviti sve potrebne radnje za njezinu realizaciju.
Opseg usluge prebacivanja potrošač određuje u Punomoći za prebacivanje koju u pisanom obliku popunjava kod "nove" banke, a sam postupak prebacivanja sastoji se od sljedećih osnovnih koraka:
- Potrošač odabire "novu" banku za svoju poslovnu banku, u kojoj otvara račun te potpisuje Punomoć, kojom ovlašćuje i "novu" i "staru" banku za provođenje određenih radnji vezanih uz uslugu prebacivanja.
- "Nova" banka traži od "stare" banke provođenje radnji koje je potrošač naveo u Punomoći.
- "Stara" banka dostavlja tražene podatke "novoj" banci te obavlja sve tražene aktivnosti
- "Nova" banka obavlja pripremne radnje za uspostavu prebačenih trajnih naloga, izravnih terećenja i dr.
Potrošač ima mogućnost korištenja usluge prebacivanja uz zatvaranje ili bez zatvaranja računa za plaćanje kod "stare" banke. Drugim riječima, pri korištenju usluge prebacivanja potrošač može, ali i ne mora, zatvoriti račun za plaćanje kod "stare" banke, a u "novu" banku može prebaciti sve ili pojedine ponavljajuće dolazne kreditne transfere, trajne naloge, ponavljajuća izravna terećenja i sl.