Preskoči na glavni sadržaj

Žiroračun u eurima

Žiroračun u eurima namijenjen je za uplate prihoda od samostalnog rada koji se moraju evidentirati putem žiroračuna u skladu s pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske.

Izvori prihoda žiroračuna mogu biti: slobodne i stvaralačke djelatnosti, davanje u zakup ili najam nekretnina i pokretnina, honorarni odnosno dopunski rad, rad po ugovoru o djelu te prihodi od imovine i imovinskih prava.

Uz žiroračun izdaje se debitna kartica s pomoću koje uvijek možete jednostavno, kvalitetno i sigurno koristiti svoja sredstva.

Žiroračun u eurima ugovara se putem Ugovora o transakcijskom poslovanju (osim ako se račun ugovara na ime poslovno nesposobne osobe). Žiroračun u eurima možete aktivirati odmah nakon ugovaranja Ugovora o transakcijskom poslovanju ili naknadno.

Više informacija o Ugovoru o transakcijskom poslovanju dostupno je ovdje.

Prednosti

  1. Jednostavno i fleksibilno poslovanje
    Debitna kartica omogućuje vam jednostavan i brz pristup novcu te pouzdano i jednostavno plaćanje na prodajnim i isplatnim mjestima u zemlji i inozemstvu.
  2. Sigurno poslovanje uz potpunu kontrolu troškova
    Vašom karticom plaćajte sigurno na prodajnima mjestima uz identifikaciju PIN-om te na internetu uz najviši sigurnosni standard u web trgovinama.

Ugovaranje

Žiroračun u eurima u skladu s Ugovorom o transakcijskom poslovanju mogu aktivirati sve fizičke osobe.

Poslovno nesposobne osobe (maloljetnici i punoljetne poslovno nesposobne osobe) putem svog zakonskog zastupnika/skrbnika mogu ugovoriti žiroračun u eurima neovisno o Ugovoru o transakcijskom poslovanju.

Možete ga ugovoriti u bilo kojoj poslovnici Zagrebačke banke.
Za ugovaranje žiroračuna u eurima u poslovnicama dovoljno je predočiti važeći identifikacijski dokument (osobnu iskaznicu ili putovnicu) te potvrdu o OIB-u ako on nije iskazan na identifikacijskom dokumentu.

Korištenje

Svojim novcem možete raspolagati u poslovnicama Zagrebačke banke odmah po ugovaranju računa, a debitna kartica omogućuje vam jednostavan i brz pristup novcu na vašem žiroračunu u eurima 24 sata na dan.

Debitnom karticom možete se koristiti bez naplate naknade za podizanje gotovog novca na bankomatima Zagrebačke banke d.d., za plaćanja naprodajnim mjestima u zemlji i inozemstvu te za plaćanja putem interneta.

Iznos gotovog novca koji možete podići na bankomatu i/ili isplatnim mjestima ovisi o stanju na računu te o limitima po karticama.


Punomoći po transakcijskom računu građana mogu se ugovoriti na zahtjev vlasnika računa prisutnog u poslovnici i/ili na temelju specijalne punomoći.
Ugovaranje punomoći u poslovnici:
Punomoć po transakcijskom računu se može ugovoriti u svim poslovnicama za poslovanje s fizičkim osobama. Kod otvaranja punomoći po računima u poslovnicama potrebna je prisutnost i vlasnika i opunomoćenika zbog identifikacije i potpisa na obrascu punomoći.
Specijalne punomoći:
Specijalne punomoći ovjerene od nadležnog domaćeg tijela (javni bilježnik), stranog nadležnog tijela, ovlaštene osobe diplomatskog ili konzularnog predstavništva, mogu se izdati za bilo koju svrhu, odnosno obavljanje svih radnji vezanih uz poslovanje po transakcijskim računima koje je potrebno obavezno navesti u specijalnoj punomoći.

Tekući račun u eurima i žiroračun u eurima terete se u eurima za sve kartične transakcije, neovisno o valuti plaćanja ili isplate gotovine.
Ako se strana valuta u kojoj plaćate debitnom karticom tekućeg računa u eurima i žiroračuna u eurima nalazi na tečajnoj listi za kartične transakcije, konverziju provodi Zagrebačka banka uz primjenu tečajne liste za kartične transakcije, a provodi se jedna konverzija (iz strane valute u eure).

Ako se valuta ne nalazi na tečajnoj listi Banke za kartične transakcije, konverzija se provodi primjenom pravila konverzije valuta i tečajne liste uključene kartične kuće.Detaljne informacije o preračunu valuta po debitnim karticama dostupne su u Općim uvjetima poslovanja Zagrebačke banke d.d. po transakcijskim računima potrošača.

Sigurnost

Korištenje kartice sigurnije je od nošenja gotovine. Pri upotrebi kartice za kupnju ili isplatu gotovine identificiraš se PIN-om (u pojedinim zemljama u svijetu moguće je da pri kupnji zatraže identifikaciju potpisom). PIN je tajni identifikacijski broj poznat jedino korisniku kartice. Zato ga treba čuvati u tajnosti i ne držati zapisanoga na papiru u blizini kartice.

Ako ste zaboravili PIN svoje kartice, a korisnik ste on-line bankarstva, u svakom trenutku možete ga provjeriti putem mobilne aplikacije (m-zaba).

Ovdje pročitajte o sigurnosnim aspektima korištenja kartica.

Krajnji korisnik kartice obvezan je odmah prijaviti gubitak ili krađu kartice dežurnoj službi Banke koja je dostupna od 0 do 24 sata na broju telefona 01/3789 789 te prijavu potvrditi i pismenim putem u poslovnici Banke, poduzetničkom ili korporativnom centru.

Gubitak/krađa može se prijaviti i u najbližoj poslovnici Banke, kod voditelja poslovnog odnosa ili bankara za male poduzetnike i obrtnike.

Pridržavajte se sljedećih savjeta:

  • zapamtite PIN i nikad ga ne zapisujte na karticu ili druge dokumente
  • staru karticu uništite (tako da je prerežete preko čipa i magnetskog zapisa) nakon isteka roka valjanosti;
  • NIKAD i NIKOME ne priopćujte PIN ili podatke o kartici
  • ne ostavljajte karticu na vidljivim mjestima (u automobilu, garderobi, hotelskoj sobi, restoranu i sl.)
  • svakako provjerite iznos transakcije prije plaćanja;
  • nakon plaćanja provjerite je li kartica koja vam je vraćena zaista vaša
  • čuvajte našu adresu i broj telefona zbog brze prijave gubitka ili krađe kartice

Zagrebačka banka osobne podatke unesene u donji obrazac obrađuje u svrhu ugovaranja sastanka u poslovnici banke i čuva 30 dana. Ako ste klijent Zagrebačke banke predlažemo da unesete OIB kako bi temeljem podataka kojima banka raspolaže bankar pripremio najbolje financijske ponude za vas.
Više o tome pročitajte u Informacijama o obradi osobnih podataka

Vaši podaci za kontakt

Odaberite poslovnicu za sastanak

Predložite termin sastanka, nastojat ćemo ispuniti vašu želju.