Pokušaji phishing-prijevara putem e-mailova, SMS-a ili aplikacija poput WhatsAppa i Vibera sve su češći.
Oprez
Lažne poruke!
Prevaranti vrebaju sa svih strana i njihov je cilj domoći se vaših osobnih (i kartičnih) podataka, a time i vaše imovine.
Ovo su ključni podaci koje Banka neće tražiti putem nijednog kanala komunikacije:
Banka ne šalje Viber, WhatsApp, e-mail i SMS poruke i linkove na kojima trebate unijeti prethodno navedene podatke u svrhu povrata poreza, primitka uplata ili ažuriranja m-zabe.
Neće vas ni zvati i tražiti da hitno prebacite novac sa svojeg računa na neki drugi račun zbog sigurnosnih razloga.
Banka neće tražiti da unosom MAC koda potvrdite transakcije koje niste svjesno inicirali.
Bankarski službenici neće vas posjetiti i tražiti potpisivanje različitih dokumenata kako biste nastavili poslovati s Bankom. Nemojte komunicirati s osobom koja se izvan poslovnice (na parkiralištu ili u parku) predstavlja kao zaposlenik Banke.
Oglušite se na pozive prevaranata koji se predstave kao bankarski ili čak policijski službenici te vas uvjeravaju da je vaš novac krivotvoren i da ga trebate predati službeniku koji će osobno doći po njega.
Na kraju, budite oprezni kad vas netko uvjerava da ne trebate odgovoriti na pitanje bankara zašto podižete veća ili sva sredstva s računa.
Informirajte svoje bližnje, a osobito starije članove obitelji, i zaštitite se od prijevara!