Preskoči na glavni sadržaj

Kako očuvati sigurnost na internetu

Ovih dana kad je uporaba e-pošte, društvenih mreža, raznih on-line servisa te on-line bankarstva postala još intenzivnija, tema sigurnosti na internetu dodatno dobiva na važnosti.

Prilikom povezivanja on-line izrazito je bitno da osigurate siguran pristup e-pošti, on-line bankarstvu i društvenim mrežama te da s oprezom otvarate poruke e-pošte koje sadržavaju poveznice ili privitke.

U posljednje vrijeme najčešći su slučajevi zlouporabe takozvane phishing-poruke.

Što su phishing-poruke?

To su poruke e-pošte za koje se čini da ih je poslala Zagrebačka banka, a zapravo nije.
Primjer: adresa pošiljatelja glasi noreply@zaba.com.
Iako se u takvim e-porukama u zaglavlju prikazuje logotip Zagrebačke banke, nije riječ o porukama čiji je pošiljatelj Zagrebačka banka! Te prividne e-poruke Banke sadržavaju poveznice i privitke koje vam Banka nikad ne bi poslala te gramatički i pravopisno neuređene rečenice.

Što je važno znati?

  • Nemojte kliknuti na poveznice ili otvarati privitke iz takvih poruka.
  • Nemojte odgovarati na takve poruke e-pošte.
  • Odmah izbrišite poruku.

U slučaju da dobijete sumnjiv poziv ili e-poštu u kojima se zahtijevaju tajni podaci potrebni za autorizacije bankarskih transakcija, svakako nam to javite na broj 01 3789 785 ili e-poštom na adresu ezaba@unicreditgroup.zaba.hr.

Napomena:

Zagrebačka banka šalje poruke i ostalu komunikaciju isključivo putem službenih kanala Zagrebačke banke te nikad ne traži sigurnosne lozinke vaših on-line bankarskih usluga.

Pročitajte Sigurnosne preporuke i saznajte kako se pravilno i sigurno koristiti e-zabom te kako se zaštititi od internetskih prijevara.
Dodatne informacije o sigurnosti bankarskih transakcija i podataka na internetu možete dobiti na portalu Sigurnost na internetu.


 

Sigurnost

Ne slijedite poveznice (linkove) u sumnjivim porukama e-pošte. Internetskom bankarstvu pristupajte direktno putem mrežne stranice banke, nikada putem poveznica iz elektroničke pošte ili drugih mrežnih stranica, jer vrlo vjerojatno nisu pouzdane. Posjećujte poznata internetska odredišta upisujući URL izravno u preglednik.

 Ako na sučelju internetskih bankovnih usluga primijetite neobičan izgled, gramatički neispravan tekst ili čudne znakove (umjesto dijakritičkih znakova), prekinite rad i obratite se službi za pomoć korisnicima.

U pravu ste. Budite oprezni s porukama e-pošte od tvrtki i osoba koje traže osobne podatke ili njihovo ažuriranje/potvrdu. Nemojte zvati brojeve navedene u sumnjivim porukama e-pošte. Isto tako nikada nemojte davati osobne podatke putem telefona ako niste sigurni da je poziv legalan.
Banke se redovito obraćaju klijentima putem e-pošte ili telefonski, no banka od vas nikada neće tražiti:

  • podatke za pristup uslugama ili za autorizaciju transakcija
  • podatke o transakcijskom računu (broj računa, limit, stanje i dr.)
  • PIN za autentifikaciju korisnika kartice i autorizaciju kod platnih transakcija
  • provođenje platnih transakcija ili unos podataka povezanih s transakcijskim računima i platnim karticama putem aplikacija koje nisu službene aplikacije banke
  • ponovnu autentifikaciju/autorizaciju potrebnu za nastavak korištenja blokiranim uslugama.

Poslujte s poznatim i provjerenim tvrtkama koje imaju dobru reputaciju. Poslovno web-mjesto (npr. internetska prodajna mjesta) mora uvijek imati izjavu o privatnosti koja izričito navodi da osobni podaci neće biti otkriveni trećim stranama.
Ne upotrebljavajte mobilno bankarstvo na uređajima na kojima je modificiranjem sigurnosnih postavki omogućen pristup privilegiranim procesima (tzv. rootani ili jailbreakani uređaji).

U internetskom pregledniku provjerite prethodi li unesenoj internetskoj adresi prefiks https:// umjesto uobičajenog http:// jer to znači da je sav promet kriptiran. Također, dvostruko kliknite na ikonu zaključavanja   na traci stanja ili adresnoj traci u pregledniku kako bi se prikazala digitalna potvrda za web-mjesto. Obratite pažnju na to je li digitalnu potvrdu izdao globalno priznat certifikator. Naziv koji na digitalnoj potvrdi slijedi iza Izdano za trebao bi odgovarati nazivu web-mjesta na kojem mislite da se nalazite. Ako sumnjate da web-mjesto nije ono koje bi trebalo biti, odmah napustite to web-mjesto, prijavite ga i nemojte pratiti upute koje se nalaze na njemu.