Na internetu je sve dostupno, od informacija do zabavnih sadržaja, a i on-line kupnja uz kartično plaćanje postala je uobičajen način na koji u samo nekoliko klikova možemo doći do željene robe ili usluge.
Iako je kupnja na internetu jednostavna i zabavna, provjerite na što je sve potrebno obratiti pozornost kako bismo se zaštitili od prijevara: Sigurna uporaba kartica.
Plaćanje karticom na internetu započinje:
1. odabirom željenog proizvoda ili usluge
2. unosom osobnih podataka, kao što su ime i prezime te adresa dostave
3. unosom kartičnih podataka: broja kartice, roka valjanosti i/ili troznamenkastog broja s poleđine kartice (tzv. CVC-a).
Sve kartice Zagrebačke banke podržavaju sigurnosni standard 3-D Secure, odnosno omogućena je pouzdana autentifikacija prilikom plaćanja Zabinim karticama na internetu.
Način potvrđivanja transakcije nakon unosa kartičnih podataka ovisi o tome podržava li prihvatno mjesto sigurnosni standard ili se primjenjuje određeno izuzeće (npr. za transakcije malih vrijednosti, pretplate - ponavljajuće transakcije i sl.).
Preporuka je plaćati na prodajnim mjestima koja podržavaju 3-D Secure (Mastercard Identity Check, Visa Secure).
Za kupnju karticama na on-line prodajnim mjestima koja podržavaju sigurnosni standard potreban je m-tokenPS Banke. Ako nemate m-tokenPS, možete ga zatražiti kod voditelja poslovnog odnosa / poduzetničkog bankara. Usluga korištenja m-token PS je besplatna.
Mastercard i Visa prestaju s podrškom autentifikacija kartičnih plaćanja na internetu u staroj verziji sigurnosnog standarda.
Važno: Od 26. lipnja 2024. ukinuta je mogućnost autorizacije putem m-tokenaPS unosom MAC/APPLI2 podataka te je uveden novi način autorizacije skeniranjem QR koda s ekranskog sučelja Banke.
Novi način autoriziranja transakcija karticom na internetskom prodajnom mjestu bit će kako slijedi:
- Potvrđivanje u pregledniku svojeg računala
Potvrdite transakciju putem m-zaba push-poruke koja je pristigla na Vaš mobilni uređaj.
Ako želite potvrditi transakciju prikazanim QR kodom, učinite to u četiri koraka: 1. preuzmite
novu verziju m-zabe, 2. odaberite m-token, 3. odaberite opciju „Skeniraj QR kod“, 4. potvrdite
transakciju.
- Potvrđivanje u mobilnom uređaju
Pristići će m-zaba push-poruka na Vaš mobilni uređaj (može potrajati do 30 sekundi). U slučaju da nije pristigla, poslat ćemo je ponovno. Nakon primitka otvorite je i potvrdite. Zatim odaberite Nastavi.
Ako niste primili poruku, provjerite u postavkama svojeg uređaja je li omogućeno primanje
push-poruka za m-zabuPS. Nakon provjere ponovite kupnju.
Često postavljana pitanja:
Što je sigurnosni standard 3-D Secure?
Sigurnosni standard 3-D Secure usluga je potvrde identiteta vlasnika kartice i sigurne kupnje na internetu Visa debitnim karticama te Mastercard i Visa kreditnim karticama i karticama s odgodom plaćanja. Prilikom plaćanja poslovnom karticom na internetu plaćanje, odnosno transakciju potvrđujete m-tokenom PS Banke.
Koje kartice iz ponude Zagrebačke banke mogu upotrebljavati za plaćanje na internetu?
Sve poslovne kartice moguće je upotrebljavati na internetu te sve podržavaju sigurnosni standard 3-D Secure. Ugovaranje uporabe na internetu te definiranje limita za poslovne debitne kartice ovlaštenika može provesti samo ovlaštena osoba poslovnog subjekta.
Kako plaćati karticom s identifikacijom u sigurnosnom standardu 3-D Secure?
Kartične transakcije na internetu moguće je je potvrditi uz push-poruku ili skeniranjem QR koda, ovisno o načinu provođenja kupnje (pristupom web-trgovini kroz internetski preglednik (browser) ili instaliranu mobilnu aplikaciju trgovca):
1. 3DS PUSH METODA UZ AUTENTIFIKACIJU BIOMETRIJOM ILI PIN-OM
Namijenjena je korisnicima m-tokenaPS s aktiviranom opcijom
push poruka.
Preduvjeti za primanje push-poruka:
- m-zabaPS – uključena opcija primanja poruka (izbornik Postavke)
- postavke u mobilnom uređaju za aplikaciju m-zabaPS – potrebno je provjeriti jesu li dopuštene obavijesti od strane aplikacije m-zaba.
Kupovina na mobilnoj aplikaciji prihvatnog mjesta na mobilnom uređaju na kojem je instalirana i m-zaba:
- Nakon što u aplikaciji prodajnog mjesta odaberete potvrdu plaćanja, istovremeno ćete primiti push-poruku te će se prikazati ekran Banke s podacima o transakciji:
Push-poruka se otvara uz autentifikaciju biometrijom ili PIN-om odnosno na način na koji ste odredili za pristup m-tokenu. Po otvaranju push poruke prikazuje se ekran za potvrdu on-line kupovine.
- Pažljivo usporedite naziv trgovine, iznos, datum prije odabira „Potvrdite“.
- Ako svi podaci odgovaraju kupnji, odaberite Potvrdite na ovom ekranu te Nastavi na prethodnom ekranu.
Push-poruka će se ponoviti još jednom u roku od minute u slučaju da je prva poruka zatvorena bez potvrde i sl.
Kupovina na web-stranici prihvatnog mjesta (kroz preglednik/browser na mobilnom uređaju, računalu i sl.):
Istovremeno uz slanje push-poruke prikazuje se sljedeći ekran:
Otvorite push-poruku na način opisan gore. Kada se potvrdi push-poruka, ekran će se automatski zatvoriti odnosno nije potrebno skenirati dodatno i QR kod.
2. AUTENTIFIKACIJA UZ QR KOD PUTEM M-TOKENA
Metoda je dostupna prilikom kupnje na preglednicima web trgovina kad iz određenih razloga nije moguće potvrditi push-poruku.
Nakon što se prikaže ekran Banke, potrebno je dodatno otvoriti m-token.
U m-tokenu potrebno je odabrati opciju Skeniraj QR kod nakon čega će se otvoriti ekran za Potvrdu online kupovine s podacima o iznosu, datumu i nazivu prodajnog mjesta. Ako svi podaci odgovaraju kupnji, odaberite Potvrdite na ovom ekranu, a ekran s QR kodom će se automatski zatvoriti.
Kako kupovati on-line poslovnim debitnim i kreditnim karticama Zagrebačke banke?
Na internetskim prodajnim mjestima koja podupiru sigurnosni standard 3-D Secure plaćanje potvrđujete m-tokenom PS slijedeći upute na ekranu. Ako nemate m-tokenPS, možete ga zatražiti kod voditelja poslovnog odnosa / poduzetničkog bankara (
više informacija). Usluga korištenja m-tokenom PS je besplatna.
Ugovaranje uporabe poslovnih kartica te aktivaciju opcije određivanja limita za on-line kupnju za krajnje korisnike kartice može provesti samo ovlaštena osoba. Na prodajnim mjestima koja ne primjenjuju standard 3-D Secure ne prikazuju se ekrani za autorizaciju tokenom.
Zašto se nije prikazao ekran za aktivaciju sigurnosnih standarda?
Ekran se ne prikazuje na prodajnim mjestima koja ne primjenjuju sigurnosni standard 3-D Secure ili se primjenjuje određeno izuzeće od primjene pouzdane autentifikacije (npr. za transakcije malog iznosa ili ponavljajuće transakcije – razne pretplate i sl.). Sigurno korištenje karticama za plaćanje na internetu
ovisi o primjeni sigurnosnih standarda prodajnog mjesta. Zagrebačka banka vodi brigu o sigurnosti kartičnih plaćanja i primjenjuje sigurnosni standard 3-D Secure po karticama Zagrebačke banke.
Koje su dodatne mjere sigurnosti po karticama osim uvođenja sigurnosnog standarda?
Zbog sigurnosnih razloga Zagrebačka banka dodatno određuje
dnevne limite potrošnje i maksimalan broj transakcija po pojedinim karticama. Određeni limiti mogu se promijeniti na zahtjev korisnika u skladu s potrebama i navikama korištenja karticama.
Ovdje možete preuzeti dokument s pregledom dnevnih limita po karticama za poslovne subjekte te provjeriti i dnevne limite za internetsku kupnju.
Molimo da se za provjeru ugovorenih limita po kartici obratite ovlaštenoj osobi poslovnog subjekta.
Što je bitno provjeriti prije korištenja internetskim servisima za plaćanje karticama (PayPalom, Googleom, Amazonom i drugima)?
Prilikom korištenja internetskim servisima za plaćanje karticama ili spremanja broja kartica za buduća plaćanja, molimo vas, detaljno proučite i provjerite sve uvjete, čuvajte korisničko ime i lozinku i nakon završetka rada uvijek se odjavite sa servisa.
Na on-line prodajnim mjestima osim broja kartice i datuma valjanosti traže me i CVV ili CVC ili sigurnosni kôd. Gdje mogu pronaći taj podatak?
CVV (
Card Verification Value) ili CVC (
Card Verification Code) je troznamenkasti broj s poleđine kartice.
Na što je potrebno posebno obratiti pozornost prilikom rezervacije smještaja (hotela, apartmana i sl.) putem interneta?
Prilikom svake kupnje na internetu, uključujući i rezervaciju i/ili plaćanje smještaja karticom Banke, korisnik je obvezan proučiti uvjete poslovanja pružatelja usluge smještaja i uvjete otkazivanja te obveze plaćanja u slučaju nedolaska ili skraćivanja boravka. U pojedinim situacijama ponuda je posebno povoljna upravo zato što pružatelj usluge smještaja ne nudi mogućnost naknadnog otkazivanja smještaja ili uvjeta rezervacije te u tom slučaju klijent nema pravo na povrat akontacije za smještaj unaprijed plaćene karticom. Dodatno, preporuka je koristiti se karticom isključivo na provjerenim stranicama, a ako ne znate jezik pružatelja usluge, radije zatražite uslugu u lokalnim turističkim agencijama.
Što trebam učiniti ako želim otkazati određenu pretplatu po kartici za uslugu ugovorenu putem interneta (npr. dnevnu/mjesečnu/godišnju pretplatu na internetski časopis ili stručni portal, pretplate na internetske igre i sl.)? Moram li blokirati karticu i podnijeti prigovor Zagrebačkoj banci?
Budući da je usluga ugovorena kod prodajnog mjesta na internetu,
molimo vas da proučite uvjete korištenja tom uslugom dostupne na njihovim stranicama u kojima bi se trebale nalaziti i informacije o mogućnosti otkazivanja usluge i eventualnom otkaznom roku. Zahtjev za otkaz pretplate trebate uputiti prodajnom mjestu. Iznimno, ako nikako ne možete realizirati svoj zahtjev za otkazivanje usluge (internetska stranica više nije dostupna ili pružatelj usluge odbija vaš zahtjev), možete se obratiti Banci za savjet. Pritom trebate priložiti i zahtjev za otkazivanje usluge i svu korespondenciju između pružatelja usluge i vas kao korisnika kartice i njihove usluge. Pokušat ćemo vam pomoći.