Preskoči na glavni sadržaj

Garancija

Garancija je instrument osiguranja u domaćem i međunarodnom poslovanju kojim banka jamči korisniku da će, ako glavni dužnik ne ispuni svoje obveze, platiti iznos na koji garancija glasi. Korisnik je siguran da će naplatiti svoje potraživanje, a dužnik da će se naplata iz garancije izvršiti isključivo u skladu s uvjetima garancije.  

Prednosti

  1. Pouzdan instrument osiguranja
    Najčešće korišten i najpouzdaniji instrument osiguranja koji pruža visok stupanj zaštite od različitih rizika u međunarodnoj trgovini i domaćem poslovanju.
  2. Prilagođavanje potrebama pojedinog posla
    Osigurajte najširi spektar obveza koje proizlaze iz posla ugovorenog sa svojim poslovnim partnerom, kao što je plaćanje roba i/ili usluga, povrat predujma, ozbiljnost ponude, dobro izvršenje ugovorenog posla, podmirenje carinskih obaveza, otplata kredita i slično. Osim standardnih vrsta garancija možemo vam ponuditi i izdavanje garancija prilagođenih specifičnim transakcijama.
  3. Mogućnost ugovaranja povoljnijih uvjeta poslovanja uz primjenu garancije
    Izdavanjem garancija možemo podržati vaše poslovanje  prikazujući vašu financijsku sposobnost i vašu sposobnost da ispunite svoje ugovorne obveze. Ugovaranjem garancije umanjite upotrebu vlastitoga radnog kapitala i na taj način poboljšajte tekuću likvidnost.
  4. Dodatni instrumenti
    Naše usluge, osim raznih vrsta garancija, obuhvaćaju i instrumente poput Standby akreditiva, pisama namjere i pisama preporuke te savjetovanje o svim instrumentima i aspektima garantnog poslovanja.
  5. Garancije i pisma namjere povezane s poslovanjem s fondovima EU-a
    Ako ste zainteresirani za poslovanje s fondovima EU-a ili želite sudjelovati na javnim natječajima koje objavljuje Europska unija, možemo vam ponuditi našu potporu pri izdavanju garancija i pisama namjere u skladu sa specifičnostima pojedinog natječaja EU-a.   
  6. Brža, efikasnija i jednostavnija dostava zahtjeva
    Dostava zahtjeva za izdavanje garancija i pisama namjere putem e-zabe
  7. Stručno savjetovanje
    Dugogodišnje iskustvo i stručnost u standardnim i složenim transakcijama, naše profesionalno i educirano osoblje te brojne nagrade u području financiranja trgovine i izvoza jamče visoku kvalitetu usluge.
  8. Međunarodna prisutnost UniCredit Grupe i široka korespondentna mreža
    Zagrebačka banka i Grupa UniCredit predstavljaju snažnog partnera koji vam može pružiti podršku pri međunarodnom poslovanju.

Ugovaranje

Po namjeni razlikujemo činidbene garancije koje osiguravaju razne činidbene obaveze poput izvršenja posla i/ili ugovorne obveze, otklanjanje nedostataka tijekom garantnog perioda, izvršenje isporuke robe ili ugovornih obveza obuhvaćenih avansom i sl. te platežne garancije koje osiguravaju obvezu plaćanja koja može nastati na temelju kupoprodaje robe/usluga, otplate glavnice kredita i pripadajućih kamata, plaćanja zakupa ili najma, podmirenja carinskih obveza i sl.
Ovisno o vašoj ulozi u garantnom poslu – ulozi nalogodavatelja ili korisnika garancije, razlikujemo: nostro garancije u slučaju kojih banka za vas kao nalogodavca garantira plaćanje korisniku garancije, u slučaju neizvršenja vaše obveze iz garancije te suprotno, kada ste u ulozi korisnika garancije, loro garancije izdane u vašu korist, putem banke vašeg partnera, kao osiguranje ispunjenja ugovorenih uvjeta.
Banka garanciju može izdati izravno u korist korisnika (bez obzira je li izdana posredovanjem banke korisnika ili ne) dok indirektna garancija pretpostavlja izdavanje kontragarancije u korist banke koja izdaje garanciju krajnjem korisniku.

Standby akreditiv (Standby letter of credit – SBLC) predstavlja obavezu banke da korisniku isplati iznos iz Standby akreditiva ali ne uz prezentaciju komercijalnih dokumenata (što je uobičajeno u slučaju akreditiva) već na osnovi pisane izjave korisnika da nalogodavac nije izvršio svoju obvezu iz osnovnog posla (što je uobičajeno u slučaju garancija). Standby akreditiv je poput garancije instrument osiguranja u međunarodnom poslovanju i često je u primjeni umjesto bankovne garancije, najviše u poslovanju sa SAD-om i Kanadom.

Preuzmite naš vodič Dokumentarno i garantno poslovanje.

Prvi je korak stupanje u kontakt s vašim voditeljem poslovnog odnosa radi definiranja mogućnosti i uvjeta odobravanja garancije. Ako ste novi klijent Banke, molimo da nam se obratite na adresu e-pošte: tradefinance@unicreditgroup.zaba.hr kako bi vam se dodijelio voditelj poslovnog odnosa. Za izdavanje garancije potrebno je dostaviti ispunjen zahtjev (u zemlji i u inozemstvo) nakon čega će vas voditelj poslovnog odnosa kontaktirati u vezi s odobrenjem.

U međunarodnoj praksi uobičajeno je da garancije podliježu Ujednačenim pravilima (Uniform Rules for Demand Guarantees – URDG) izdanima od Međunarodne trgovinske komore (International Chamber of Commerce) u Parizu. Trenutačno važeća pravila su URDG 758, u primjeni od 1. srpnja 2010. godine.

Korištenje

S obzirom da se garancijom poslovnim partnerima u međunarodnom i domaćem poslovanju jamči sigurnost izvršenja plaćanja ili drugih obveza, ugovaranjem garancije smanjuju se rizici obiju uključenih strana, dokazuje se financijska ili poslovna sposobnost izvršenja obveza, omogućuje ugovaranje povoljnijih uvjeta sklapanja poslova, smanjuje angažman vlastitog radnog kapitala.

Možemo vam pružiti sljedeće usluge:

  • aviziranje (prosljeđenje) garancije
  • provjeru boniteta banke garanta
  • provjeru vjerodostojnosti garancije, odnosno provjeru potpisnika
  • stručno mišljenje s obzirom na sadržaj garancije
  • sugestije u vezi s izmjenom garantnih klauzula ako je potrebno 
  • prosljeđivanje vašeg zahtjeva za plaćanje po garanciji.

Zagrebačka banka osobne podatke unesene u donji obrazac obrađuje u svrhu ugovaranja sastanka u poslovnici banke i čuva 30 dana. Predlažemo da unesete OIB kako bi temeljem podataka kojima banka raspolaže bankar pripremio najbolje financijske ponude za vas.
Više o tome pročitajte u Informacijama o obradi osobnih podataka.

Naziv tvrtke *

OIB tvrtke *

Vaši podaci za kontakt